آلبوم من همان نای ام اثرسیامک جهانگیری و مهدی امامی

در تاریخ ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
چنانچه حق نشر این فایل برای شرکت خاص یاهنرمند یا گروه موسیقی است و درخواست حذف آن را دارد ما را مطلع سازد تا از روی سایت حذف گردد.
آلبوم من همان نا‌ی‌ام اثری به آهنگسازی سیامک جهانگیری و آواز مهدی امامی است. این اثر شامل دوازده قطعه موسیقی کلاسیک ایرانی  است که در همه آنها ساز نی به نوازندگی سیامک جهانگیری نقشی محوری را ایفا می‌کند. نی در این آلبوم پابه‌پای آواز حرکت می‌کند و در برخی قطعات بی‌کلام جای کلام را پر کرده و تفکرات آهنگساز را با زبان سوزناک خود بیان می‌دارد. نبیل یوسف شریداری در این آلبوم به نوازندگی بندیر و دف پرداخته است.
در این آلبوم که قطعاتی از آن به هوشنگ ابتهاج تقدیم شده، سیامک جهانگیری آهنگساز و نوازنده نی، مهدی امامی خواننده و نبیل‌یوسف شریداوی نوازنده دف و بِندیر به عنوان گروه اجرایی حضور دارند.
ساسان فاطمی پژوهشگر مطرح موسیقی کشورمان در توضیح این اثر موسیقایی نوشته است: «آلبوم حاضر، به‌ خصوص از موسیقیدانِ شناخته‌ شده‌ ای که در بوته‌ هنجارهای کلاسیک‌/ سنتی آزموده شده و همواره نظر مثبتِ استادانِ فن را به خود جلب کرده است، نمونه درخور توجهی است از اندک‌ آثارِ «شنیدنی» که به بازار پشت می‌ کند و در عین پشت‌ گرمی به بنیان‌ه اصیلِ موسیقی کلاسیک ایران، از خلاقیت بازنمی‌ ماند. جهانگیری، در این اثر، فنون مختلفِ آهنگسازی را به کار گرفته است تا اثری متفاوت بیافریند.
هرچند ایده‌ تناوبِ مُصرّانه‌ ضربی‌ غیر ضربی و یکدستیِ مُدال در طول یک اثرِ ۱۲ قسمتی می ‌توانست پرخطر باشد، زیرکیِ آهنگساز در حفظِ طولِ مناسبِ هر قطعه و اجتناب از تطویلِ آنها و نیز به‌ کارگیریِ تنوعات ریتمیک از قطعه ‌ای به قطعه ‌ای دیگر تا حد زیادی خطرات احتمالی را مرتفع کرده است. در این میان، نباید سهمِ مهمِ خواننده، مهدی امامی، را که، با شگردهای خاصِ خود در ایجادِ فراز و فرودهای غافلگیرکننده و بدیع، انرژیِ اثر را در قسمت‌ های آوازی حفظ می‌ کند نادیده گرفت».
—————————————————————
«سیامک جهانگیری» در سال ۱۳۵۰ به دنیا آمد. موسیقی و فراگیری ساز نی را نزد «عبدالتقی افشارنیا» از ۱۲ سالگی آغاز نمود. در سال ۱۳۷۱ با ورود به دانشکده هنرهای زیبا و تحصیل در رشته موسیقی از محضر اساتیدی چون «مجید کیانی»، «داریوش طلایی» و … بهره جست و همزمان در زمینه نوازندگی از تجربیات «محمد علی کیانی نژاد» بهره های فراوان برد. وی در سال ۱۳۷۶ با ارایه رساله نظری خود با عنوان «بررسی ساختار ملودی در نی» به زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسید در رشته موسیقی فارغ التحصیل شد.

 

, ,