دانلود آلبوم قطره اثر فریبا هدایتی نیک فکر

در تاریخ 2020/03/22

نوازندگان: فریبا هدایتی نیک فکر و بهنام معصومی‌
آلبوم قطره اثر فریبا هدایتی نیک فر می باشد و دارای ۱۵ آهنگ بسیار زیبا و دلنشین می باشد
لبوم موسیقی «قطره» با سه‌تار نوازی «فریبا هدایتی» توسط موسسه‌ی فرهنگی- هنری ماهور منتشر شد. در این آلبوم موسیقی، «بهنام معصومی» با نواختن سازهای تمبک و
کوزه، هدایتی را همراهی می‌کند.
به گزارش مجله‌ی موسیقی ملودی، فریبا هدایتى نیک‏ فکر متولد تهران، از کودکى همراه نواى نى پدر با موسیقى آشنا شد. از سال ۱۳۶۱ آموزش سه ‏تار را نزد زنده ‏یاد عطاءالله
جنگوک آغاز کرد و ردیف‏ها را نزد ایشان به اتمام رساند.
او آموزش دوره‏ى عالى و بداهه‏ نوازى را از سال ۱۳۶۶ نزد حسین علیزاده شروع کرد و از محضر ایشان بهره‏ها جُست. همچنین سبک‏ هاى مختلف سه ‏تارنوازى را نزد استادان جلال
ذوالفنون، داریوش طلایى و زنده ‏یاد احمد عبادى نیز تجربه کرده است.
وی آهنگسازى و سرپرستى گروه «آواى دوست» را از سال ۷۸ تاکنون برعهده‌ داشته است. هم‌چنین از دیگر فعالیت‌های حرفه‌ای فریبا هدایتی به اجراى کنسرت‌هاى متعدد از
جمله: فستیوال فاس در مراکش، فستیوال سن فلورانس در فرانسه، کنسرت در تالار وحدت، تور هلند (Rasa)، تور اسپانیا، اجرا در تئاتر شهر پاریس، بزرگداشت مولانا در Sodra
Teatern و Pustervik سوئد و غیره می‌توان اشاره کرد. و نیز آهنگسازى و نوازندگى در سى‏دى روزنه که در خارج از کشور منتشر شده است و حضور در سی‌دی «آسمان مراکش» از
آثار منتخب فستیوال فاس از دیگر آثار منتشر شده از این هنرمند هستند.
سید بهنام معصومى، متولد ۱۳۶۵ در تهران. از سال ۱۳۷۷ شروع به فراگیرى تمبک کرد. او از آموزش‏هاى هنرمندانى چون رامین رحیمى، آرش فرهنگ‏فر، مسعود حمیدى و پژمان
حدادى بهره‏ ها جست.
همچنین در اجراى موسیقى فیلم‏هاى چناران و کلوت و نیز اجرا در چندین گروه مختلف در سطح کشور همکارى داشته و از سال ۱۳۸۱ عضو پیوسته‏ى گروه «طلوع» است.
فریبا هدایتی در مورد این اثر می‌گوید: قسمت اول (افشارى) برداشتى شخصى است که از ردیف آوازى گرفته شده است. هنگام اجراى گوشه‏ها و آرایش ملودى‏ها، صداى ماندگار و
زیباى قمر همواره در گوشم طنین‏انداز بوده است. در اینجا در گذار از افشارى به مقام صبا الگوهاى ملودیک و ریتمیک با بیان آزادترى نسبت به ردیف سنتى اجرا شده‏اند.
قسمت دوم (چهارگاه) باوجود اینکه کار سنتى‏اى نیست اما از ویژگى‏هاى موسیقى سنتى، با برداشتى جدید، برخوردار است.
, , ,